Saturday, December 29, 2012

KANAK-II

ASSALAMUALAIKUM. good morning, saturday. wana take-a-break awhile. relax kan otak jap, japg sambung study. almaklumla, 3hb ni dah start paper final untuk sem 4. fuhhh. sekejap je dah nak masuk sem 5. rasa cam baru je daftar course sem 4 ritu. means, umo saya dah nak masuk 22. OH MY! TWENTY TWO? rasa cam baru je tinggalkan seratas. dah 22 weehhhh! dah boleh kawen. haaa, yang ni suka sangaattttttt. tapi bila pikir mama, its like a GIANT batu yang hempap my kepala and apit. punya la demand nak hantaran tinggi-II. memang until I kertu la ta kawen jawabnye. masa tue maybe mama beria carikan orang nak kawenkn ngn saya. that time I will say 'SERVE YOU RIGHT MAMA'. dulu masa ada orang nk masuk minang, minta hantaran tinggi-II. HAHA. grrr! cut the crap. thats not what Im goin to post today.
jap, nak tarik nafas geram. *breath in breath out*. okey, my roomate ada tanye, masa qiera kecik-II ta bosan ke? yelaaa, since I dua beradik je kan. my answer is definetely NO. why? because I dkelilingi orang yang sayang saya. okey, meh nak cter seringkas mgkin kalau bole. HEHE. after mama abis pantang, saya djaga sepenuhnya oleh arwah opah juga ada mak yang, mak uda, arwah pknga and acu. where's mama? mama and ayah kerja in KL if not mistaken. keje ipoh pon stil opah yang jaga. until me become a grow up gegurl. I still remember how my opah yang that time ta nampak, bole dkatakan buta, her leg kena potong sebab kencing manis. BUT. still can teach how to pray. opah duduk sebelah saya, dia akan cakap 'baca alfatihah, baca surah, rukuk, sujud'. memang la ta khusyuk but at least I learn. even mama ayah are not around, I still got kasih sayang from opah, mak yang, mak uda, arwah pknga. arwah pknga is manager in many hotel I can say. so bila ada event, not to be worry. I am surely get present from him. bukan satu, tapi banyak, and sometime pernah SEKOTAK yang BESARR. before my tear drop because miss opah and pknga, nak citer sal zaman kanak-II kan tadi? haiyaaa. saya adalah anak tunggal ksayangan mama ayah for 6 six years. tapi ta bosan pon. sangat seronok lagi ada la. sebab dmanjakan oleh sume orang. balek sekolah rendah, pergi sekolah agama, saya ngan dua orang kawan akan berlumba-II nak dapat no 1,2,3. and we managed to get it. seronokkk. but now, masing-II dah buat hal sdiri. arwah opah mesti akan swuh saya buka laci dia amek duit RM10, katanya hadiah. ohh, rindu kat opah. balek sekolah agama, g mgaji kat umah opah Li. naek basikal je ngn baju kurung. tselak kain. HAHA. pastu tawaf taman ngn basikal. camtu je la life saya. bila naik menengah, saya banyak stayback. sampai form 3 je kat MGS, then masuk SBP. so khidupan kat asrama sdiri paham laa kan? for kbanyakkan orang, my life cam bosan. but for me, I enjoy my kid's life. and I miss my time masa kecik. saya ta pernah marah mama ayah tinggalkan saya kat opah, ta mbesarkan saya. tapi saya bersyukur. tatau la sebab ape, tapi memang rasa bersyukur. WEHHHH, lagu as long you love me. BIEBIOR nyanyi. HAHA. tringat kat apit mnari shuffle malam ritu. saya yang malu nak tengok dia mnari. HAHA. jeling-II je. tapi cair kot tengok dia shuffle. rasa macam ag tjatuh cinta. upss,cubit kang.

okey, see you in new year 2013 with new story. tataaaa. wish me luck for final ya!

No comments:

Post a Comment