Wednesday, October 16, 2013

one step forward : engagement

alhamdulilah. setelah melalui BAB 1BAB 2,BAB 3BAB 4 .kini sudah bergelar tunangan kepada Khalis Syafiq. syukur alhamdulilah majlis 131013 bjalan dengan tenang dan lancar. wlaupun banyak kerja yang masih belum dselesaikan pada hari jumaat dan sabtu. tidur saya pun 2 hari ta cukup laaa. ini baru tunang, belum kahwin. haiyaa. ahad kul 6.15 pagi saya dah bangun. dahla tidur kul 2 pagi, mama lagi lambat sebab dok buat cake. pity on you mum. give final touch on candy table, khemah, photobooth, makanan, gift. setel itu, baru la myiapkan diri ini. bak kata nenek, 'apa ni, pengantin selekeh'. HAHA. ape bole buat. semua kerja kena uruskan sendiri. ta de sape nak nolong. thanx sooo much to aten sebab banyak sangat menolong . dahla datang dari penang.  pagi tue hujan rintik. hujan rahmat mungkin. kak andam bukan MAK ANDAM ye datang a bit late. tapi ta pe. sebab rombongan lelaki pun tsangkut dalam jem. oh yess. I have gorgeous bridesmaidsssss okey. sooo cantik, 7 orang semuanya. tapi deme ni dok mekap amek gambar mgalahkan saya. over kau nyahhhh. perasaan? okey je. sampai sekarang pun ta rasa dah jadi tunangan orang. HAHA. tapiiiii. bila dah selesai perbincangan dua belah pihak, hantaran, ikatan, tarikh kahwin semua telah dtetapkan, mama pun panggil saya ke depan, jantung ni ya rabbi. aku nk presentation dalam dewan pun ta cmni. I ta bole ler ramai orang tgk I. maluuu. HAHA. dah sarung cincin and bila nampak encik tunang bjalan penuh tenang ke rumah saya, rasa nak melompat mejerit gelak sorang-II 'AWAK, kita dah tunangggggg' HAHA. ta sempat nak melayan tetamu, sebab semua pun nak bgambar. rasa cam retis sangat masa tue. nak layan family tunang pun ta sempat. ramai puji pelamin cantik, mekap cantik, majlis meriah cam majlis kahwin je. harusslaaaa. mama itew nak semua nye perfecto. duit ayah pun banyak habis, tambah duit lagi sikit dah bole buat duit hantaran. haa, bole bayangkan ta brape bajet kami. tape, next post saya cerita pulak perbelanjaan tunang. gambar pun will be upload sooooooonn.

to encik tunang,
ILOVEYOUUUUU. harap hubungan kita dipermudahkan dan berjalan lancar. sekarang kita dah ada ikatan. one step forward. kita ta bole nak selalu gado. setiap perbuatan dan percakapan harus pikir dulu. kita dua-II degil. tapi sekarang kita kena belajar give & take. belajar bersabar ngan karenah saya. kita sama-II berubah slowly.

No comments:

Post a Comment